Blog del proyecto didáctico del profesor Txema Gil del Colegio Sagrada Familia PJO de Valencia dirigido a los alumnos de 4º de ESO y 1º de Bachillerato de Ciencias Sociales e Historia del Mundo Contemporáneo.

El eje temático e hilo conductor de nuestro proyecto es la Guerra Fría, es decir, los hechos y acontecimientos que sucedieron en Europa y en el Mundo después de la Segunda Guerra Mundial en 1945 y hasta la caída del Muro de Berlín en 1989.
Al igual que lo hizo el mundo durante la segunda mitad del siglo XX, hemos escogido el nombre de “The Wall” como símbolo de la separación ideológica bipolar que sacudió la política y las mentalidades de la época

jueves, 30 de abril de 2015

Crisi, construcció i caiguda del Mur de Berlin -resultat dels treballs d'aula-

Construcció del Mur de Berlin
El Mur és el símbol de la Guerra Freda, el símbol de la separació de dos móns distints i opossats, que estigueren a punt de destruir el món en alguna ocasió. Dos mons separats en un pais dividit que representaren les autèntiques misèries de la nostra Història.

¿Cóm era el Mur de Berlin?


El teló d'acer o cortina de ferro, com ho va batejar Winston Churchill, fou una realitat des de 1945, el fin de la 2n guerra mundial.



Encara queden molts altres murs al nostre món, per a vergonya de la Humanitat. Alguns d'eixos murs, molt més a prop del que ens pensem. Deuriem de reflexionar sobre això i ho farem.




Aquestos són els treballs que els meus alumnes han fet al voltant d'aquest tema que li dona nom al projecte i per això, va en primer lloc.








No hay comentarios:

Publicar un comentario